پیشگفتار

کیک مراسم عروسی نقش پررنگی در فرهنگ ایرانی بازی می کند. از مراسم جالبی که همراه بریدن کیک عروسی برگزار می شود مراسم رقص چاقو است. امروزه با توجه به توانایی های موجود هر نوع کیکی قابل پخت است اما هر کیکی را نمی توان به عنوان کیک عروسی برای مراسم عروسی در نظر گرفت. بنابراین در ادامه همراه تالار ساعی باشید تا برایتان نکاتی را مطرح کنیم که تا به حال نشنیده اید!

نکات کیک مراسم عروسی که تا به حال نشنیده اید

کیک عروسی باید چه رنگی باشد؟

اولین مسئله در مورد رنگ کیک است، درقرن هفده دردوره ویکتوریا که مراسم کیک دراروپا مرسوم بود رنگ کیک سفید استفاده می شد در واقع رنگ سفید نمادی از پاکی، نجابت و بی گناهی دو طرف بود. امروزه نیز استفاده از رنگ سفید برای کیک پیشنهاد می شود. گرچه می توان به رنگهای صورتی نیز متمایل بود. شاید برای شما این مطرح شده باشد چرا اغلب کیک عروسی چند طبقه است؟ آیا این معنای خاصی دارد؟

معنای چند طبقه بودن کیک عروسی چیست؟

چند طبقه بودن کیک ریشه از عصر ویکتوریا دارد. در آن زمان اعتقاد داشتند که چند طبقه بودن کیک عروسی به معنای توانایی باروری زوجین است. در واقع کیک و چند طبقه بودن آن نمادی از ادامه نسل بود. سنت چند طبقه بودن کیک از انگلیس به ایران آمده است.

نکات عکس برش کیک عروسی

بعد از مراسم عروسی آنچه که می ماند تنها چند عکس از مراسم برش کیک است. هر عکس برای خود نشانه ای می سازد تحت المان هایی که در درون عکس وجود دارد. برای اینکه عکس برش کیک شما نشانه زندگی متعهدانه باشد بهتر است که نکاتی را رعایت کنید:

  • اولین نکته، چاقو در دست خانم باید باشد، چرا که چاقو در دست آقا نشان از خشم می دهد
  • نکته دوم این است که کیک لایه پایینی مورد برش قرارگیرد،این به معنای شروع مرحله جدیدی اززندگی است و طبقه اول نشان از این دارد که همه چیز را با هم قرار است شروع کنید
  • نکته سوم و مهمترین نکته در مورد نحوه برش کیک عروسی به لحظه برش کیک بر می گردد. داماد در هنگام برش کیک باید دست خود را بر روی دست عروس بگذارد، این مسئله نشان از این دارد که عروس پذیرفته که داماد درهنگام برش زندگی حامی و یاور او باشد. از طرف دیگر داماد نیز با  این عمل نشان می دهد که در همه مقاطع زندگی قرار است در کنار همسرش قرار بگیرد.

هنگامی که کیک برش داده شد. داماد برشی از کیک به عروس می دهد و در مقابل عروس هم همین کار را می کند. در عصر ویکتوریا این کار به صورت نمادی از این بود که عروس و داماد متقبل می شوند همدیگر را از لحاظ معیشت زندگی مورد حمایت قرار بدهند. رعایت این مسائل شاید در نگاه اول چندان مهم نباشد، اما وقتی در دنیایی از نشانه ها زندگی می کنیم  رعایت چنین نشانه هایی بیش ازپیش اهمیت می یابد.

اهمیت گروه تصویربرداری مراسم عروسی در ثبت لحظه برش کیک عروسی

یک تیم تصویر برداری مجرب همه اینها را در ذهن دارد و می تواند عصای دست شما در انتخاب کیک عروسی و تمامی نکات ذکر شده باشد. تجربه سالیان ما در برگزاری مراسم عروسی باعث شده تا افراد مجرب در این حوزه را شناسایی و تیم سازی خوبی در زمینه تصویربرداری کلیه مراحل برگزاری عروسی داشته باشیم. بنابراین در صورتی که قصد برگزاری مراسم، سفارش کیک یا عقد قرارداد تصویربرداری مراسم عروسی خود را دارید، مشاوره رایگان ما را از دست ندهید.

مشاوره در خصوص کیک و تصویربرداری مراسم عروسی

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نموده یا با شماره های ما تماس حاصل فرمایید:

    *:نام و نام خانوادگی

    *:شماره موبایل

    *:نوع مراسم

    *:تعداد نفرات

    *:بودجه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Button